A De palma le encanta hacer pijaditas también. En Snake eyes me suena que había uno larguísimo.
samillankis escribió:Plano secuencia+hostias a punta pala=escena espectacular.



samillankis escribió:Plano secuencia+hostias a punta pala=escena espectacular.
Exigente no soy demasiado, pero de ahí a ver más de cinco y siete horas de peli me hace pararme a pensar. De todas maneras me las apunto por si alguna vez entro en alguna conversación sobre Warhol poder hacerme el interesanteelhombresinatributos escribió:Hombre, si no eres muy exigente en cuanto a la trama podrías probar con Sleep (321 minutos), o con Empire (485 minutos), ambas de Andy Warhol.
Comparto admiración, y motivo, por De Palma pero no por Thomas Anderson. Este es de los directores que me gusta su estilo pero las películas que ruedan no acaban de engancharme. Esto me pasa con muchos directores.mesmerism escribió:A mí también me gustan los buenos planos secuencia. Parte de mi admiración por Thomas Anderson y De Palma viene de lo bien que los hacen.
Si se le cambia el título al hilo podemos seguir aquí, si no dejamos este para películas "casi" enteras con planos secuencia, la intención real del hilo y con la que yo lo resucité, y abrimos otro para recopilar únicamente este tipo de planos.¿Abrimos un hilo para coleccionar planos secuencia? ¿o seguimos aquí?
Un alivio teniendo en cuenta que se nos busca vivos o muertosoyes escribió:samillankis escribió:Plano secuencia+hostias a punta pala=escena espectacular.![]()
![]()
Con frases como ésta tienes el cielo palomitero ganado.
Lo estoy subiendo a youtube, lo que pasa es que dura más de diez minutos y me ha tocado cortarlo. Mañana os pongo los enlaces.A De palma le encanta hacer pijaditas también. En Snake eyes me suena que había uno larguísimo.
Me parece que te refieres a este:shimoda escribió:precisamente vi hace poco la de "Hijos de los Hombres" y me gustó mucho el tratamiento de la peli, con bastantes planos secuencia...
A parte del comentado en el hilo que enlazas, a mi me gustó mucho el de la parte final, el del tiroteo en el "campo de refugiados", que creo que dura casi 10 minutos...
En FH había un debate sobre si realmente había sido rodado así, porque había la teoría de que eran fragmentos unidos digitalmente... ¿Alguien sabe algo? Porque la verdad, a mi me parece casi imposible que no sea realmente un plano secuencia... Aunque como la técnica avanza tan rápido...
Esa es una de las de la lista que no he visto todavía. La tengo desde hace un tiempo como pendiente de bajar pero después de ver este plano, dato el cual desconocía, será una de las próximas que pinche, aunque antes va Tenebre, la cual ya está en mi emule.EDITO: buff!! no había visto la de "Soy Cuba"!!! voy a bajarme la peli de immediato!!!
Wikipedia escribió:The term "long take" is used because it avoids the ambiguous meanings of "long shot", which can refer to the framing of a shot, and "long cut", which can refer to either a whole version of a film or the general editing pacing of the film. However, these two terms are sometimes used interchangeably with "long take".
En el artículo de la Wikipedia se menciona otra película rodada en planos secuencia: Timecode (precisamente abrí yo el hilo hace tiempo).Wikipedia escribió:A sequence shot involves both a long take and sophisticated camera movement; it is sometimes called by the French term plan-séquence.
Ale, ya tenemos material, jejeje.Wikipedia escribió:Productions with notable long takes
* 11 Minutes Ago - Shot in eight 11 minute takes
* 2001: A Space Odyssey most of the film is shot with unusually long takes
* Bande à part (the famous Madison dance shot)
* Before Sunset
* The Bill 1995 episode "Good Intentions" has 4 takes over 23 minutes. The first lasts approximately 6 minutes, the second and third last approximately 3 minutes each and the fourth, which includes several parts of the police station, lasts 12 minutes.
* The Bonfire of the Vanities - the opening scene feautures a long take with a moving camera
* Boogie Nights - from the outside to the inside of the disco, approximately 3 minutes and introduces nearly all the major characters of the story.
* Breaking News - the opening shot is approximately 7 mins long
* Chelsea Girls
* Children of Men - notable takes include: Clive Owen's character's escape from the Fishes to his following reunion with his refugee ward and an escape scene shot entirely within a specially rigged & designed car.
* Citizen Kane - the flashback depicting Kane's childhood features a long take with deep focus
* City of Hope
* Clerks - The conversation between Dante Hicks and Caitlin Bree at the RST Video is a long take of over five minutes; it was taken on the first night of filming
* Code Unknown
* Cul-de-Sac
* Damnation
* Elephant
* Empire
* Entourage - episode 106 "Busey and the Beach" features a long take
* Eraserhead - directed by David Lynch, whose films often feature long takes
* Firefly - episodes directed by Joss Whedon often feature long takes
* Funny Games
* Gerry
* Gertrud
* Goodbye, Dragon Inn
* Goodfellas - a long take as Ray Liotta's character enters a nightclub with his girlfriend.
* The Great Ziegfeld - the song "A Pretty Girl Is Like a Melody" is often said to have been filmed in a single long take, but there's a very obvious cut halfway through the sequence in question. Still, most of the song is done as a three-minute take followed immediately by a three-and-a-half-minute take.
* Hard Boiled - a 2-minute action sequence including gun battles and a journey in an elevator
* "Here It Goes Again," OK Go's 2006 single, has a well-known video consisting of one long static take of the band dancing on treadmills. OK Go's "A Million Ways" also consists of a long take of the band dancing.
* A History of Violence - the first scene is a long take
* Husbands and Wives
* I Am Cuba
* Irréversible
* Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles
* Kadosh
* La Captive
* Last Days
* The Life of Oharu
* Magnolia
* The Magnificent Ambersons - in Orson Welles's film many sequences are shot in long takes, perhaps the longest being Aunt Fanny's breakdown, where Tim Holt urges Agnes Morehead to pull it together as he leads her though the Amberson mansion by her shoulders
* Menace II Society
* Minority Report a scene in an apartment building with "spyders" where the camera was put on a crane above the set and moved about.
* The Mirror
* Oldboy - an action scene several minutes long involving many participants is filmed in a single take
* Platform
* The Player - the opening shot is 8 minutes long and moves through a Hollywood studio; one character, Walter, talks with two other characters about famous "long shots" in film history, mentioning Orson Welles' six and a half minute take in Touch of Evil and a shot in The Sheltering Sky
* Primer
* Pulp Fiction - A few long takes are featured in this movie, such as Jules and Vincent's various conversations, and Marcellus Wallace's bribe and speech.
* The Passenger
* Rear Window
* Reservoir Dogs - The scene where Mr. Blonde walks to his car to pick up the gasoline is filmed in a single long take.
* Rope - consists of only 10 takes, the edits between half of which are hidden, sometimes making two or three takes look continuous to the untrained eye
* Russian Ark - a 96 minute film consisting of one single long take, made possible with the use of digital cameras
* Satantango-a film consisting of 150 shots in a 7 1/2 hour running time. Most shots are on average 5 minutes long.
* "Scarface (1932)" - the opening shot
* "Secrets and Lies the scene where Cynthia realises that she is Hortense's mother is almost 8 minutes long.
* Serenity - The shot introducing the main characters over the main titles seems to last roughly four and a half minutes, but is actually broken into two, with the second taking place on a separate set. The break is disguised by a whip pan when Nathan Fillion's character walks to the lower deck.
* Sleep
* Snake Eyes - the shot at the beginning is seemingly 15 minutes long, although it contains several edits disguised by whip pans
* Songs from the Second Floor
* Star Wars Episode III: Revenge of the Sith - the opening shot is a 76 second long take of the Battle of Coruscant; it is over two and a half minutes if one includes the film's opening crawl.
* "Stay (I Missed You)," Lisa Loeb's 1994 Billboard Hot 100 number one single, has a video which is a single long take of Loeb, directed by Ethan Hawke.
* Sunrise - a long take follows the Woman from the City as she walks into the moonlit field to meet with the Husband
* Taste of Cherry - filmed almost entirely in long takes
* Tenebrae
* The Third Man - the final sequence involves a long take as Alida Valli's character walks up a road toward Joseph Cotten's
* Through the Olive Trees
* Timecode - four 90-minute long takes were filmed simultaneously and are presented on screen as such, using a split-screen effect
* Tom-Yum-Goong - a long take of 3:46 takes place where Tony Jaa ascends a multi-leveled building via circular ramps and incapacitates numerous gang members in elaborately choreographed fight sequences that send men flying off tiers and Tony Jaa positioning himself in one instance, above a doorway, all without a change of shot.
* Touch of Evil - the opening features a six and a half minute long take with a moving camera
* Twelve Angry Men - the shot where the individual jurors mingle and meet prior to their debate.
* Ulysses' Gaze
* Under Capricorn
* War of the Worlds - the car shot during the family's escape is 2½ minutes long, and the camera travels in, out and around the vehicle (assisted by visual effects)
* Wavelength - a 45-minute long take of a slow zoom in toward a picture on a wall
* Week End - a 10-minute tracking shot along a traffic jam
* Werckmeister Harmonies-a film with only 39 shots in a 145 minute running time.
* The West Wing
* The X-Files, episode "Triangle" - filmed in several long takes, and composited closely to appear as only four takes, each eleven minutes long
* Yi-Yi
La tengo desde hace tiempo pero sin subtítulos se me hace un poco difícil verla.En el artículo de la Wikipedia se menciona otra película rodada en planos secuencia: Timecode (precisamente abrí yo el hilo hace tiempo).
Hay uno parecido aquí: Divinos Planos (Juguemos al Garciplay) (Spoilers!). (Que por cierto, tengo que volver a pasarme por allí, porque la idea del hilo me parece buenísima).oyes escribió:Estaría bien un hilo, pero de escenas memorables.
Relato en Movimiento: tanto y más que grúas, dollys y travellings
La historia, criticada por algunos por la inverosimilitud de algunas acciones y ciertos diálogos, no creo que deba calificarse per sé, sino en virtud de la forma. Es el relato y no la historia la que la hace verdaderamente brillante. De ahí a que debamos hacer capítulo aparte a la forma y su estructura. Por lo menos, en sus momentos clave.
Ahora bien, si hay algo que no se puede evitar resaltar es aquella famosa secuencia inicial en la que nos son introducidos los personajes: toda una sinfonía, una coreografía en absoluta sincronía. Cada persona, paso, carro, señal dan cuenta de una minuciosidad impresionante: se nos presenta, mediante una cámara en toma ininterrumpida, a una pareja dirigiéndose, y luego manejando, un carro portador de una bomba. A su paso por un viejo pueblo mexicano, éste adelanta y se deja adelantar por otra pareja que camina hacia la frontera (Charlton Heston y Janet Leigh), éstos últimos se detienen frente a un oficial que les indaga por su procedencia (momento en el cual se da cuenta del papel primordial de Vargas como investigador y héroe). El carro les alcanza y les pasa nuevamente. Boom!!!! Ininterrumpida, reitero. El público los observa de frente, de lado, desde arriba, los persigue, los deja ir, los detiene…y tras unos segundos después de un tic tac, percibido por la copiloto, sufre con ellos la explosión.
Sin ninguna duda, la descomunal expresividad de la cámara, merece un aplauso. Los movimientos de planos secuenciales, así como la fotografía de Russel Metty son grandes destacados. De cualquier modo, no se puede dejar atrás ese juego de luces y sombras que representa, de algún modo, la misma ambigüedad que refleja la trama de la película. Se trata de la claridad, escasamente arrojada, en las escenas y en la resolución del caso (o tal vez del personaje de Quinlan, que, de cierta manera, parece ser más central que la misma historia y que el mismo héroe).
Por otro lado está la música de Mancini con una mezcla deliciosa y pertinente para cada escena. Jazz, bossa-nova, salsa, rock'n'roll y, por supuesto, música mexicana, son los ingredientes principales en su composición. Valga decir que parte de la fuerza que tiene esta banda sonora es que fue utilizada en el film de manera dietética. Es decir sonando de fondo en numerosas escenas en las que hay puesto un tocadiscos, una pianola o una banda que interpreta sus piezas en "directo".
No. Y ese es el motivo de que Wikipedia no sea un lugar para reflejar opiniones, sino hechos.¿Existe alguna opinión que no lo sea?, incluyendo la tuya.