Die Dreigroschenoper (Georg Wilhelm Pabst, 1931) DVDRip VOSI

Publica y encuentra enlaces p2p de filmes hasta 1980 en esta sección.
Avatar de Usuario
Jacob
Exprópiese
Mensajes: 10382
Registrado: Jue 01 Jul, 2004 02:00
Ubicación: Where no one has gone before!

Die Dreigroschenoper (Georg Wilhelm Pabst, 1931) DVDRip VOSI

Mensaje por Jacob » Sab 06 Ene, 2007 18:22

"- Leave the lady alone.
- Lady? What lady? Me?"



Imagen



FICHA TÉCNICA Y ARTÍSTICA

Director - G. W. Pabst
Assistant director - Mark Sorkin; Gerbert Rappaport
Screenplay - Leo Lania; Ladislaus Vajda; Béla Balázs
Basada en la obra de Bertolt Brecht (Frei nach dem Bühnenstück) con música de Kurt Weill
Director of photography - Fritz Arno Wagner
Assistant camera - Carl Moeller; Walter Hrich
2nd Camera unit - Robert Baberske
Still photography - Rudolf Brix; Hans G. Casparius (Werkfotos)
Set design - Andrej Andrejew
Costumes - Max Pretzfelder
Make-up - Paul Dannenberg
Editing - Hans Oser
Sound - Adolf Jansen
Boom operator - H. Meller; Eugen Hrich
Music - Kurt Weill
Conductor - Theo Mackeben
Music performance - Lewis-Ruth-Band
Lyrics - Bertolt Brecht

REPARTO

Rudolf Forster .... Mackie Messer
Carola Neher .... Polly Peachum
Reinhold Schünzel .... JPolizeichef Tiger-Brown
Fritz Rasp .... Bettlerkönig Peachum
Valeska Gert .... Frau Peachum
Lotte Lenja .... Dirne Jenny
Ernst Busch .... Straßensänger
Wladimir Sokoloff .... Smith


Production company - Tonbild-Syndikat AG (Tobis) (Berlin); Warner Bros. Pictures GmbH (Berlin)
manufactured by - Nero-Film AG (Berlin)
Producer - Seymour Nebenzahl; Gus Schlesinger (Delegierter Warner); Guido Bagier (Delegierter Tobis)
Production manager - Wilhelm Löwenberg
Unit manager - Gustav Rathje
Shoot - 19.09.1930-15.11.1930
Original distributor - National-Film Verleih und Vertriebs GmbH (Berlin)
Length - 3077 m, 112 min
Format - 35mm, 1:1.19

Premiere - Atrium, 19 de febrero de 1931

ImagenImagen


DVD en Play.com

Imagen

German-cinema.de | filmportal.de | IMDb

SINOPSIS

London’s underground world: the elegant gang boss Mackie Messer falls in love with the beautiful Polly, daughter of beggar king Peachum, and plans to marry her. In a dusty underground warehouse - the room lavishly prepared with goods stolen from London's top shops - the wedding is attended by a crowd of beggars and thieves, as well as Tiger Brown, police chief and Mackie’s best friend. Peachum, however, strongly opposes the marriage. He puts pressure on Tiger Brown to send Mackie to the gallows, threatening to organize a beggars' revolt to disrupt the queen's upcoming coronation if the police chief does not accede to his wishes.German-cinema.de

"Los bajos fondos londinenses: el elegante capo Mackie Messer se enamora de Polly, la hija del rey de los mendigos Peachum, y pretende casarse con ella. Al padre no le gusta nada la idea e intentará desbaratar los planes de Mackie por diversos medios. Y tal." Jacob


En 1931 Pabst realiza una de sus obras más logradas, “LA OPERA DE CUATRO CENTAVOS”, con música de Kurt Weill, es la adaptación de la obra teatral del gran Bertold Brecht, el que a su vez adapta una pieza clásica del siglo XVIII, “La ópera del mendigo” de John Gay. Alabada por críticos e historiadores, se ambienta en el Londres de 1900, pero se trata de un contexto estilizado que ironiza sobre la sociedades modernas, la sociedad capitalista-burguesa con sus falsas dignidades y su organización basada en el lucro, o sea, en definitiva, en el saqueo y el robo.

El guión pertenece a Leo Lania, Ladislao Vajda y Bela Balazs, este último realizador, guionista y teórico húngaro, autor de obras teóricas tan estimadas como “El film”. Los decorados pertenecen a Andrei Andreiev, responsable también de la escenografía de “La caja de Pandora” y “Don Quijote”. La iluminación pertenece a Fritz Arno Wagner, fotógrafo de “Sombras”, “El ángel azul” y “Cuatro de infantería”.
El personaje protagónico es un pintoresco capo del hampa, amigo del jefe de policía, con el cual vivieron impiadosas aventuras coloniales en la India. El conflicto se desata cuando este gángster se prenda de la hija del que dirige a los inválidos e indigentes –en su propio beneficio. La resolución es de lo más aleccionadora.

Después de indignarse por el casamiento inconsulto de su hija con un delincuente, el director de la “corte de los milagros”, organiza una manifestación de mendigos e indigentes en el desfile por la coronación de la reina, para arruinar al jefe de policía, responsable del orden, por no haberlo librado del deplorable esposo de su hija.
Canciones irónicas pautan una puesta en cámara, cercana al ballet.
Alfredo Colozzo - academiadelapipa.org.ar
Imagen



Die Dreigroschenoper (1931)
A distinctly theatrical rendition of Brecht's satirical play, The Threepenny Opera looks and sounds wonderful. It does, however, almost demand a prior knowledge of the text and era. In the final decade of the Nineteenth Century the foggy London Docks are a forbidding place for even the bravest of souls. On narrow streets lined with empty warehouses and packed whorehouses, crowds gather to hear the tale of Mack the Knife. A mysterious figure who preys remorselessly on the weak and vulnerable, mere mention of his name sends chills running down people's spines. From one of these brothels steps Mackie Messer (Rudolf Forster), a smartly attired and well-appointed gentleman. On his arm hangs Pirate Jenny (Lotte Lenya), both tart and girlfriend.Imagen

She's dropped like a hot potato when Mackie spots Polly Peachum (Carola Neher) though. Polly has looks, a fine business brain behind her pretty face and excellent connections. No wonder Mackie is quite taken with her. Polly's father Jonathan Peachum (Fritz Rasp) is known as the King of the Beggars, for his tight grip on the vagrant population of the Capital. Through this network he has fingers in many pies, which is just how Mackie operates via his web of burglars and villains. Both stand outside of the law, as represented by Tiger Brown (Reinhold Schünzel), though Mackie has an advantage; many years ago he was stationed in India with Brown. Taking advantage of the immunity that results, Mackie thieves at will. It's a useful freedom, especially when on a whim he decides to marry Polly.

For anybody coming to The Threepenny Opera cold, its opening thirty minutes could be something of a culture shock. After Kurt Weill's haunting theme has played under the credits, the viewer is thrust onto the cold streets of London like a new-born babe. Mackie appears, looking suave and dangerous, while Jenny and Polly are later spotted. Locals move through the streets and the camera follows, yet there is no dialogue worth mentioning. All we hear are songs, thrilling the nerves with Macheath or enticing alehouse patrons into a moment of dance. What we don't get is exposition, background and explanation; the characters live in this city, everything else has to be inferred. Given this challenge you can either sit back and be confused, or take an active part in harvesting any crumbs that drop from the table. Chart the latter course and a world of corruption, power, surprise and beauty is revealed.

It's easy to identify the source of this initial obfuscation though -- Georg Wilhelm Pabst. Faced with The Threepenny Opera, inherently theatrical source material, he makes few concessions to the broader vista of cinema. Instead his film remains true to its origin, a choice that always has certain implications for an audience. In the case of The Threepenny Opera this means that a working knowledge of at least three "languages" is required to feel the film's full power. On a simplistic level it's obvious that a functional fluency in German will enhance the experience, simply because translation deadens so much of the dialogue's subtle rhythm, resonance and nuance.

At a more basic level, a feel for the language of theatre may be the difference between loving and hating The Threepenny Opera. So much can be left unsaid in a live performance, where the cast is able to establish a rapport with the audience, that this connection is often overlooked. Yet such a conduit is vastly more difficult to create on film, which is where many adaptations fail. To get the most out of The Threepenny Opera you need to be aware of how stage plays function, then allowance can be made. At the fundamental, global level an understanding of the period, of Victorian society, pays dividends. The class hierarchy of the time shaped people's behaviour, the dynamics of their interactions. To realise this is to bathe the movie in a new light, where the characters no longer live in a world far removed from our own.

ImagenGiven that the cast perform in a style appropriate to Bertolt Brecht's words, they each add something of note to The Threepenny Opera. Forster exudes an air of power, authority and self-belief; qualities founded on his control of London's criminal underworld. At first this makes Mackie seem remote, a lofty puppeteer who governs the lives of others without a thought for them as people. However while this feeling remains, Forster tempers Mackie with humour, love and even tolerance. In contrast, while Rasp displays the same willingness to abuse the misfortune of others, he has no redeeming feature; he gets what he deserves. It's only Neher, trapped in the middle, who acts to prevent the destruction of all; her wits and steely resolve prevail. Along with the rest of the cast, these three seem only too happy to burst into song; it's amazing just how appropriate these interludes seem. Obviously Pabst's decision to retain a theatrical tone was the correct one.

Especially impressive in this print, newly struck by the National Film Theatre, are the production designs of Andrej Andrejev. Evoking the constricted, hazy and laissez faire atmosphere of the docks, the sets balance expressionism and realism. Frequently shot from unusual angles by Fritz Arno Wagner, the cast is occasionally dominated by their environment. This is, perhaps, why the tone of The Threepenny Opera waxes and wanes so considerably. Reaching a peak of tension during the beggar rally, several long connecting scenes produce a nadir of equal intensity. In the end only Weill's songs have real bite, nailing scathing lyrics to memorable melodies. By insinuating themselves into your awareness, they indicate how great The Threepenny Opera could have been with Brecht's original script. It's not that Pabst's effort is a misfire though, more a satirical dart which misses its target.

A review by Damian Cannon.
Copyright © Movie Reviews UK 1998


Die Dreigroschenoper. The Threepenny Opera. The Beggar's Opera. La Comedia de la vida.

:arrow: ed2k linkDie Dreigroschenoper (The Threepenny Opera - G.W. Pabst, 1931) DVDRip DivXClasico.com.avi ed2k link stats


GSpot

File Name: La Opera de cuatro cuartos.avi
File Size (in bytes): 1,170,741,248
Duration: 1:44:40
Subtype: OpenDML (AVI v2.0),
Video Codec Name: XviD 1.2 SMP
Width x Height (pixels): 576 x 440
Video Bitrate: 1406 kb/s
Bits/Pixel: 0.222 bpp
Frames Per Second: 25 fps
Compatibility: B-VOP, ,
Audio Codec: 0x0055 MPEG-1 Layer 3
Audio Bitrate: 77 kb/s
Audio Channels: 1
Interleave/Preload (ms): 40/522


CAPTURAS

ImagenImagenImagenImagen
ImagenImagenImagenImagen

Also Known As:
Dreigroschenoper, Die (Germany) (alternative spelling)
The Beggar's Opera
The Threepenny Opera
Ópera dos Três Vinténs (Portugal) [pt]
Comedia de la vida, La (Spain) [es]
Kerjäläisooppera (Finland) [fi]
Opera da tre soldi, L' (Italy) [it]
Zebracka opera (Czech Republic) [cs]



Este film tiene dos versiones, alemana y francesa (cosa de los inicios del sonoro), ésta es la alemana. La francesa tiene un poco más de luz, más definición tal vez pero algunos defectos en los encuadres, además los actores son más impactantes en la alemana. Como podéis ver, tiene subtítulos en inglés incrustados, una pena.
También tenemos filmo de Pabst y todo: GWP
Y la obra de Brecht en español en eMule: ed2k linkBrecht, Bertolt - La ópera de dos centavos.pdf ed2k link stats
Ripeo de Bluesito.

Hasta otra.
Última edición por Jacob el Sab 06 Ene, 2007 19:05, editado 1 vez en total.

Avatar de Usuario
elPadrino
Mensajes: 3151
Registrado: Mié 24 Sep, 2003 02:00
Ubicación: esperando el rescate por la liberación de Ademola

Mensaje por elPadrino » Sab 06 Ene, 2007 19:05

El primero en apuntarse?

Salut ;)
Si estás interesado en un OFR dilo en el hilo correspondiente, por favor.
No esperes que alguien lo haga por tí

Avatar de Usuario
Nueve Maletas
Mensajes: 455
Registrado: Dom 11 Jun, 2006 09:49

Mensaje por Nueve Maletas » Sab 06 Ene, 2007 21:59

Genial la propuesta (y el post). Ésta pertenece al contexto de la República de Weimar, uno de los periodos menos conocidos de la historia del cine.
Imagen

Avatar de Usuario
erda
Mensajes: 573
Registrado: Mié 03 Nov, 2004 01:00
Ubicación: Walhalla

Mensaje por erda » Sab 06 Ene, 2007 22:28

pinchada ,gracias
_______________________________________
¡Cede, Wotan, cede!
¡Escapa a la maldición del anillo!

Arremula
Mensajes: 1394
Registrado: Mié 15 Ene, 2003 01:00
Ubicación: Bil, ba o biene?

Mensaje por Arremula » Dom 07 Ene, 2007 00:49

+1

Muchas gracias.

Avatar de Usuario
David_Holm
Mensajes: 2205
Registrado: Sab 16 Jul, 2005 02:00

Mensaje por David_Holm » Dom 07 Ene, 2007 03:48

Mi mula siempre tiene sitio para Pabst, gracias a ambos.

Saúdos

Avatar de Usuario
Coursodon
Mensajes: 2224
Registrado: Vie 15 Jul, 2005 02:00
Ubicación: Extremadura

Mensaje por Coursodon » Dom 07 Ene, 2007 11:51

Muchas gracias.
It makes no difference what men think about war, said the Judge. War endures... War was always here. Before man was, War waited...
Blood Meridian - Cormac McCarthy.

Avatar de Usuario
ciruja
Mensajes: 900
Registrado: Sab 16 Jul, 2005 02:00
Ubicación: En Mi bemol

Mensaje por ciruja » Dom 07 Ene, 2007 13:33

Porque he visto el elink en tu firma, sino se me pasa.
Muchas gracias :wink:

Avatar de Usuario
Mantua
Mensajes: 1661
Registrado: Lun 06 Oct, 2003 02:00
Ubicación: Ubi sunt...?

Mensaje por Mantua » Dom 07 Ene, 2007 13:37

Gracias, Jacob. Modélico post.
Pincho... para cuando tenga hueco en el disco.

Salud.
"No se trata de quién tiene razón; lo que importa es saber quién manda" (L.Carroll)

Avatar de Usuario
tethor
Mensajes: 2905
Registrado: Sab 15 Nov, 2003 01:00
Ubicación: Miami Beach

Mensaje por tethor » Dom 07 Ene, 2007 13:40

¿No será screener? :mrgreen:

Gracias Jacob ;)

Avatar de Usuario
dhrapi
Dipsómano consagrado.
Mensajes: 6352
Registrado: Jue 06 Nov, 2003 01:00
Ubicación: En la boda de Ignatius Reilly; con Tupp.

Mensaje por dhrapi » Dom 07 Ene, 2007 18:17

:lol:


Estupenda presentación. Muchas gracias, Jacob, pinchada queda. :plas:

Saludos a todos. :wink:
Jamás saldré vivo de este mundo.

Avatar de Usuario
el_cazador_oculto
Mensajes: 445
Registrado: Sab 01 Oct, 2005 02:00
Ubicación: Córdoba de la Nueva Andalucía

Mensaje por el_cazador_oculto » Dom 07 Ene, 2007 19:04

Iba a pinchar, pero no me convence ese gráfico del DVD Bite Rite Viewer. :mrgreen:

Avatar de Usuario
Jacob
Exprópiese
Mensajes: 10382
Registrado: Jue 01 Jul, 2004 02:00
Ubicación: Where no one has gone before!

Mensaje por Jacob » Lun 08 Ene, 2007 01:29

el_cazador_oculto escribió:Iba a pinchar, pero no me convence ese gráfico del DVD Bite Rite Viewer. :mrgreen:
:lol:

tom_doniphon
Mensajes: 2748
Registrado: Jue 22 Ene, 2004 01:00
Ubicación: en el cielo con murnau y ford

Mensaje por tom_doniphon » Lun 08 Ene, 2007 01:31

en mi mula también hay un sitio para pabst.
muchas gracias jacob.

Avatar de Usuario
elPadrino
Mensajes: 3151
Registrado: Mié 24 Sep, 2003 02:00
Ubicación: esperando el rescate por la liberación de Ademola

Mensaje por elPadrino » Lun 08 Ene, 2007 07:26

C&C

Código: Seleccionar todo

Feedback from elPadrino[divxclasico][FH] on [MorphXT v8.13] 
File name: Die Dreigroschenoper (The Threepenny Opera - G.W. Pabst, 1931) DVDRip DivXClasico.com.avi 
File type: Video 
Size: 1.090 GB 
Downloaded: Complet 
Transferred: 3.669 GB (3.669 GB) 
Requested: 551 (551) 
Accepted Requests: 418 (418) 
Complete sources: 15 (14) 
Salut ;)
Si estás interesado en un OFR dilo en el hilo correspondiente, por favor.
No esperes que alguien lo haga por tí

Avatar de Usuario
Tragamuvis
Mensajes: 4437
Registrado: Vie 14 May, 2004 02:00
Ubicación: En la capital más austral del planeta

Mensaje por Tragamuvis » Lun 08 Ene, 2007 07:44

Muy buena presentación, Jacob, muy bueno todo, claro que pincho de inmediato.
salu2
Arriba Evo, no te dejes
Arriba los pobres de Bolivia

Avatar de Usuario
holleymartins
I was a friend of Harry Lime
Mensajes: 1093
Registrado: Jue 02 Sep, 2004 02:00

Mensaje por holleymartins » Mar 09 Ene, 2007 21:16

De cabeza a por ella.

Excelente post Jacob :plas: .
"Algún día los occidentales entenderán mis películas, y verán, como los japoneses, que no son gran cosa."
Yasujiro Ozu

Imagen

Avatar de Usuario
dhrapi
Dipsómano consagrado.
Mensajes: 6352
Registrado: Jue 06 Nov, 2003 01:00
Ubicación: En la boda de Ignatius Reilly; con Tupp.

Mensaje por dhrapi » Vie 12 Ene, 2007 14:36

Una fuente completa más.

Gracias de nuevo y saludos. :wink:
Jamás saldré vivo de este mundo.

Avatar de Usuario
locutus
AKA Jean-Luc Picard
Mensajes: 2044
Registrado: Lun 14 Jun, 2004 02:00
Ubicación: Cuadrante Delta

Mensaje por locutus » Lun 15 Ene, 2007 21:27

:oops:

Se me iba a escapar. Gracias Jacob... :mrgreen:

Avatar de Usuario
Oldsen
Mensajes: 1300
Registrado: Dom 16 Nov, 2003 01:00
Ubicación: Madrid

Mensaje por Oldsen » Dom 08 Abr, 2007 15:29

:shock: ¡Se me había pasado! Pinchada desde ya.

Muchas gracias a los implicados, y un saludo :wink:.
La vida no merece la pena. Los hermanos Marx, sí.