Pelis muy intereseantes este mes, si señor (que pena que yo los jueves por la tarde no los tengo libres, sino iría a unas cuantas):
Dijous 20 de gener
*
17.00 "Numax presenta" de Joaquim Jordà. Catalunya, 1979. DVD 117 min. Color i blanc i negre, VO.
*
19.30 "Amator" de Krystof Kieslowski. Polònia, 1979. Beta 115 min. Color, VOSC.
Presentació del cicle a càrrec de Carles Guerra. Artista i crític d'art.
Dijous 27 de gener
*
17.00 "Amator" de Krystof Kieslowski. Polònia, 1979. Beta 115 min. Color, VOSC.
*
19.30 "Numax presenta" de Joaquim Jordà. Catalunya, 1979. DVD 117 min. Color i blanc i negre, VO.
Dijous 3 de febrer
*
17.00 "Salam Cinema" de Mohsen Makhmalbaf. Iran, 1995. Beta 75 min. Color, VOSC.
*
19.30 "Vanya on 42nd Street" de Louis Malle. Estats Units, 1994. DVD 119 min. Color, VOSE.
Dijous 10 de febrer
*
17.00 "Vanya on 42nd Street" de Louis Malle. Estats Units, 1994. DVD 119 min. Color, VOSE.
*
19.30 "Salam Cinema" de Mohsen Makhmalbaf. Iran, 1995. Beta 75 min. Color, VOSC.
Dijous 17 de febrer
*
17.00 "Real Society" de Phil Collins. Estats Units, 2003. DVD 14 min. Color, VO. / "Photographer" de Dariusz Jablonski. Polònia, 1999. DVD 76 min. Color, VOSC.
*
19.30 "Six O'clock News" de Ross McElwee. Estats Units, 1997. Beta 113 min. Color, VOSC.
Dijous 24 de febrer
*
17.00 "Six O'clock News" de Ross McElwee. Estats Units, 1997. Beta 113 min. Color, VOSC. / 19.30 "Real Society" de Phil Collins. Regne Unit, 2003. DVD 14 min. Color, VO.
*
"Photographer" de Dariusz Jablonski. Polònia, 1999. DVD 76 min. Color, VOSC.
Numax presenta de Joaquim Jordà.
Catalunya,1979
Joaquim Jordà va filmar, fa vint-i-cinc anys, un grup de treballadors d'una fàbrica de l'Eixample. Són els primers anys de la democràcia. Els operaris esdevenen propietaris de Numax i intenten salvar la producció, fins que s'adonen que treballar no té gaire sentit. A través d'un intens procés assembleari descobriran que per ser productiu, primer s'ha de ser feliç.
Amator de Krystof Kieslowski.
Polònia,1979
És una de les primeres ficcions que va realitzar Kieslowski, tot inspirant-se en els cineclubs d'amateurs que es van extendre a Polònia sota el comunisme. Una cultura cinèfila sorgia al caliu de les fàbriques escampades per tot el país. El personatge principal viu el drama de decidir si deixa de ser un amateur i s'enfronta, amb responsabilitat professional als dilemes que li planteja el cinema.
Salam Cinema de Mohsen Makhmalbaf.
Iran,1995
Mohsen Makhmalbaf vol fer una pel·lícula sobre la gent. Davant seu té una massa d'iranians que farien qualsevol cosa per tenir un paper a la seva pel·lícula. Però poc a poc, veurà com en aquest càsting multitudinari les motivacions no són estrictament artístiques.
Vanya on 42nd Street de Louis Malle.
Estats Units,1994
En un teatre abandonat del carrer 42, un grup d'actors de Hollywood assaja, en el seu temps lliure, una obra de Txèkhov sota la direcció de David Mamet. No tenen cap intenció de portar-la a un teatre amb públic; només ho fan pel gust de fer-ho.
Real Society de Phil Collins.
Regne Unit,2003
A la primavera del 2003 el fotògraf Phil Collins visita Donosti per fer una exposició. Posa un anunci a la premsa local: "La teva imatge pot donar la volta al món ".Cita els interessats en una habitació del hotel María Cristina, on s'allotgen estrelles de cinema, concretament a la cambra on va dormir Betty Davis la nit abans de morir. Collins hi du a terme una sessió fotogràfica, on les persones es despullen davant de la càmera però que es treuen alguna cosa més que la roba.
Photographer de Dariusz Jablonski.
Polònia,1999
L'horror de l'Holocaust ja té color, encara que es podria perfeccionar. Això és el que animà al fotògraf Walter Genewein que, com a administrador en cap dels Nazis, va documentar les atrocitats dels camps de concentració. Al testimoni estremidor del fotògraf, aquest documental afegeix la veu del Dr. Arnold Mostowicz, que fa memòria de les seves experiències a mans dels deixebles de Hitler. Emocionant i grotesc, una forma diferent d'acostar-se a un dels episodis més foscos de la història.
Six O'clock News de Ross McElwee.
Estats Units,1997
Qui no s'ha preguntat alguna vegada qui són les persones que un bon dia surten a les notícies? Què feien abans de sortir a la tele i què n'ha estat de les seves vides tot just després? Ross McElwee pren nota de catàstrofes que es van donar a conèixer a les televisions locals; agafa la càmera i recorre els Estats Units buscant aquestes persones, tot anant més enllà de la primera capa, aprofundint en el retrat. Six O'clock News recupera aquí l'estil del cinéma vérité.
Sacado de.
Activitats de Fundació Caixa de Catalunya