Starting with portions of the offending Negativland record— including some of the Casey Kasem parts—the film runs at blurry speed through a veritable police line-up of "sonic outlaws," including Negativland, the Tape-beatles, Doug Kahn, John Oswald, and the Emergency Broadcast Network, all of whom share the goal (as expressed in the film by Negativland's Chris Grigg) to "turn the [media] barrage back on itself."
Sonic Outlaws is interesting also in that the film itself is an example of copyright violation for art's sake, in that it uses tons of stock film footage and television video captures. Baldwin's footage was shot mostly in 16mm, but parts were shot with the beloved Fisher-Price PXL-2000 toy video camera. This one is not to be missed.
Tamaño: 1’10 GB
Duración: 01:27:00
Resolución: 720x544
Bitrate vídeo: 1615 Kbps
Bitrate audio: 192 Kbps
Códec: Xvid
http://www.othercinema.com/filmography/sonout.html
Y un par de artículos de Anki Toner:
http://www.arrakis.es/~ccs/hazardrecord ... nd_esp.htm en el que cuenta la historia de la edición del disco de Negativland y las medidas legales tomadas por Island, y éste http://ocaos.cccb.org/sonoscop/procop/prohibi0.htm donde repasa la historia del apropiacionismo sonoro y comenta otros casos parecidos.
Enlace:
Sólo hay una fuente completa y lleva algunos días sin aparecer. Si hubiera sido publicado ya en fileheaven o algún otro foro estaría bien que alguien pidiera que se recompartiera.
