Ricardo III (Laurence Olivier, 1955) DVDRip Dual
-
- Mensajes: 1269
- Registrado: Sab 19 Jun, 2004 02:00
- Ubicación: en la meseta de Giza
-
- Mensajes: 283
- Registrado: Vie 28 Ene, 2005 01:00
- Ubicación: Cerca del límite de Orión
-
- Mensajes: 211
- Registrado: Mar 02 Mar, 2004 01:00
- Ubicación: Isla de Nippos
-
- Mensajes: 259
- Registrado: Sab 01 Oct, 2005 02:00
- Ubicación: Sarcófago
-
- A.
- Mensajes: 1461
- Registrado: Vie 29 Nov, 2002 01:00
- Ubicación: Entre el Océano Cósmico
-
- Mensajes: 841
- Registrado: Vie 11 Jun, 2004 02:00
- Ubicación: por Levante
-
- Mensajes: 939
- Registrado: Jue 16 Sep, 2004 02:00
- Ubicación: Frente al mar
-
- Mensajes: 1394
- Registrado: Mié 15 Ene, 2003 01:00
- Ubicación: Bil, ba o biene?
-
- Mensajes: 85
- Registrado: Jue 29 May, 2003 02:00
- Ubicación: Cordoba-Argentina
-
- Mensajes: 145
- Registrado: Jue 27 Ene, 2005 01:00
- Ubicación: Un Lugar En Ninguna Parte
-
- Algo guanchinflei
- Mensajes: 1611
- Registrado: Jue 11 Mar, 2004 01:00
- Ubicación: En una isla pequeña pero suficiente para caber.
-
- La Feria de los Inmortales
- Mensajes: 904
- Registrado: Mié 07 Abr, 2004 02:00
- Ubicación: Zavrazhie (1932)
-
- La Feria de los Inmortales
- Mensajes: 904
- Registrado: Mié 07 Abr, 2004 02:00
- Ubicación: Zavrazhie (1932)
-
- Mensajes: 2846
- Registrado: Jue 04 Mar, 2004 01:00
- Ubicación: tied to this table right here
Hace poco he completado la descarga de un ripeo del DVD de Criterion, que me perece la mejor versión existente de la película. La calidad de imágen es superior y el AR es correcto. Me explico: esta película fue filmada en VistaVisión, con lo que tendría un negativo con una relación de aspecto en torno a 1.5:1 (+ o -), y estaría filmada pensando en su exhibición en 1.66:1, 1.85:1 o 1.96:1, puede que pensando que valiera para los 3. En Criterion consideraron que 1.66:1 era el más adecuado, ellos sabrán. Desde luego, más que Filmax. El AR de 1.33:1 no es correcto se mire por donde se mire.
Me temo que en este dvd de criterion sólo hay audio y subtítulos en inglés, con lo que queda reservado a los que entiendan la lengua de Shakespeare, nunca mejor dicho.
Esta versión dura 2h 38' 12", y es una versión íntegra para la que se tuvieron que tomar elementos fílmicos de diverso origen y caliad (ver abajo).
Os dejo también más información sobre el peliagudo tema del AR correcto de las pelis en Vistavisión, y unas capturas.

DVDbeaver - Criterion
Richard.III.1955.DVDRip.XviD-FRAGMENT.cd1.(newhash).avi 
Richard.III.1955.DVDRip.XviD-FRAGMENT.cd2.avi 
subtítulos en inglés





La película esta rodada en VistaVision (ver información en ZonaDVD), por lo que el AR no es 1.33:1 ni en fullframe.
Cito ZonaDVD:
"Si lo habitual hasta aquel momento era que el negativo pasase por la cámara de manera vertical, en el VistaVision éste lo hacía de manera horizontal, de modo que el número de perforaciones por fotograma se incrementaba en cuatro, hasta un total de ocho. Por lo tanto, el área de negativo empleado por cada fotograma también era mayor (justo el doble), consiguiendo imágenes de gran calidad manteniendo el número de fotogramas por segundo en veinticuatro. No se utilizaban lentes anamórficas que comprimiesen la imagen en el negativo, que seguía siendo de 35 mm, y la relación de aspecto podía variar, a gusto del exhibidor, entre 1.66:1 y 1.96:1. Las películas estaban compuestas para aceptar diversos ratios, porque la compatibilidad con las salas ya existentes en aquel momento era primordial."
Cito American Widescreen Museum
"VistaVision's Aspect Ratio
Let's Kill The Fallacy
You can read all over the Internet, in magazines, and even on the backs of DVD cases that VistaVision's aspect ratio was 1.66:1. Well, it ain't so.
Prior to the introduction of VistaVision, Paramount Pictures promoted the 1.66:1 aspect ratio as THE ideal shape for movies. But when VistaVision came into being they quickly changed their tune and strongly supported a ratio of 1.85:1. Their framing guide, (see bottom of this page), made provision for showing films at 1.66:1, 1.85:1 and 2:1. For struggling theatres Paramount felt that they could use 1.66:1 and not need to spend a huge amount of money installing a new screen and having major achitectural changes to their prosceniums. For theatres that had put in big screens for CinemaScope, Paramount felt that the Technicolor print could hold up to being cropped to an aspect ratio of 2:1, though it was not a recommendation. It was good old 1.85:1, the same shape that the other studios were quickly adopting for their cropped wide screen films that Paramount recommended for VistaVision. And compared to your run of the mill cropped wide screen image, VistaVision just blew them away. In Europe, where 1.66:1 was a much more commonly used ratio for cropped wide screen, VistaVision was still recommended to be shown at 1.85:1. The Rank Organisation, the Eastern hemisphere's promoter of VV, even developed an anamorphic print that had a 1.85:1 ratio.
So don't go believing the junk on the back of those DVD boxes."
Cito Criterion
"Since the original theatrical release of Laurence Olivier's Richard III in April 1955, durations of the film have been published ranging anywhere from 155 minutes to 161 minutes. In the 1970s, the film reemerged but lacked nearly twenty minutes of the original adaptation. Unfortunately, the most complete version available on home video, Criterion's 154-minute laserdisc reconstruction, was still missing a number of shots and segments of scenes when compared to the official “release script” filed by London Films International in 1956. For this special edition DVD, the digital restoration is drawn from multiple film elements, and while some scenes show noticeable variation in image quality, this version of Richard III finally matches the official release script page for page.
Originally shot in VistaVision, the film is presented here in the European theatrical aspect ratio of 1.66:1. On standard 4:3 televisions, the image will appear letterboxed. One standard and widescreen televisions, black bars may also be visible on the left and right to maintain the proper screen format. The new 24p high-definition digital transfer was made on a Spirit Datacine from a 35mm color reversal intermediate. Missing scenes were inserted from newly rediscovered 35mm prints transferred on a Cintel C-Reality equipped with Oliver electronic wet-gate processing for dirt and scratch removal. The entire feature was restored using the MTI Restore system, to remove thousands of instances of dirt, debris, and scratches. The sound was mastered at 24-bit from several 35mm optical soundtrack print. The Dolby Digital 1.0 signal will de directed to the center channel on 5.1-channel sound systems, but some viewers may prefer to switch to two-channel playback for a wider dispersal of the mono sound."
Cito DVDbeaver
"RE: The aspect ratio
The negative is 1.50:1.
The proper aspect ratio for projection of an 8 perf print would have been 1.96:1, as with most other Vista shows.
35mm prints would have been masked to approximately 1.55 and projected anywhere up to 1.85."
Me temo que en este dvd de criterion sólo hay audio y subtítulos en inglés, con lo que queda reservado a los que entiendan la lengua de Shakespeare, nunca mejor dicho.

Esta versión dura 2h 38' 12", y es una versión íntegra para la que se tuvieron que tomar elementos fílmicos de diverso origen y caliad (ver abajo).
Os dejo también más información sobre el peliagudo tema del AR correcto de las pelis en Vistavisión, y unas capturas.

DVDbeaver - Criterion
subtítulos en inglés
Código: Seleccionar todo
-------afreeCodecVT Video Report-------:
Streams (Header) : 2
Streams Found : 2
Length (s) : 5.041
Total Frames : 120.856
Resolution (Header) : 624 x 368
Flags : Has Index, Is Interleaved
Video Size (kB) : 666.696,74
Audio Size (kB) : 49.243,28
------- Video Stream -------
Codec : XviD MPEG-4
Flags : None Set
Quality : 100
bps : 1.083.432
FOURCC : xvid
Resolution : 624 x 368 (1.696:1)
FPS : 23,976
BPP : 12
------- Audio Stream -------
Codec : MPEG-1 Layer 3 (MP3)
Flags : None Set
Quality : 0
bps : 80.024
Codec Code : 85
Channels : 1
SamplePerSec : 48.000
-------:





La película esta rodada en VistaVision (ver información en ZonaDVD), por lo que el AR no es 1.33:1 ni en fullframe.
Cito ZonaDVD:
"Si lo habitual hasta aquel momento era que el negativo pasase por la cámara de manera vertical, en el VistaVision éste lo hacía de manera horizontal, de modo que el número de perforaciones por fotograma se incrementaba en cuatro, hasta un total de ocho. Por lo tanto, el área de negativo empleado por cada fotograma también era mayor (justo el doble), consiguiendo imágenes de gran calidad manteniendo el número de fotogramas por segundo en veinticuatro. No se utilizaban lentes anamórficas que comprimiesen la imagen en el negativo, que seguía siendo de 35 mm, y la relación de aspecto podía variar, a gusto del exhibidor, entre 1.66:1 y 1.96:1. Las películas estaban compuestas para aceptar diversos ratios, porque la compatibilidad con las salas ya existentes en aquel momento era primordial."
Cito American Widescreen Museum
"VistaVision's Aspect Ratio
Let's Kill The Fallacy
You can read all over the Internet, in magazines, and even on the backs of DVD cases that VistaVision's aspect ratio was 1.66:1. Well, it ain't so.
Prior to the introduction of VistaVision, Paramount Pictures promoted the 1.66:1 aspect ratio as THE ideal shape for movies. But when VistaVision came into being they quickly changed their tune and strongly supported a ratio of 1.85:1. Their framing guide, (see bottom of this page), made provision for showing films at 1.66:1, 1.85:1 and 2:1. For struggling theatres Paramount felt that they could use 1.66:1 and not need to spend a huge amount of money installing a new screen and having major achitectural changes to their prosceniums. For theatres that had put in big screens for CinemaScope, Paramount felt that the Technicolor print could hold up to being cropped to an aspect ratio of 2:1, though it was not a recommendation. It was good old 1.85:1, the same shape that the other studios were quickly adopting for their cropped wide screen films that Paramount recommended for VistaVision. And compared to your run of the mill cropped wide screen image, VistaVision just blew them away. In Europe, where 1.66:1 was a much more commonly used ratio for cropped wide screen, VistaVision was still recommended to be shown at 1.85:1. The Rank Organisation, the Eastern hemisphere's promoter of VV, even developed an anamorphic print that had a 1.85:1 ratio.
So don't go believing the junk on the back of those DVD boxes."
Cito Criterion
"Since the original theatrical release of Laurence Olivier's Richard III in April 1955, durations of the film have been published ranging anywhere from 155 minutes to 161 minutes. In the 1970s, the film reemerged but lacked nearly twenty minutes of the original adaptation. Unfortunately, the most complete version available on home video, Criterion's 154-minute laserdisc reconstruction, was still missing a number of shots and segments of scenes when compared to the official “release script” filed by London Films International in 1956. For this special edition DVD, the digital restoration is drawn from multiple film elements, and while some scenes show noticeable variation in image quality, this version of Richard III finally matches the official release script page for page.
Originally shot in VistaVision, the film is presented here in the European theatrical aspect ratio of 1.66:1. On standard 4:3 televisions, the image will appear letterboxed. One standard and widescreen televisions, black bars may also be visible on the left and right to maintain the proper screen format. The new 24p high-definition digital transfer was made on a Spirit Datacine from a 35mm color reversal intermediate. Missing scenes were inserted from newly rediscovered 35mm prints transferred on a Cintel C-Reality equipped with Oliver electronic wet-gate processing for dirt and scratch removal. The entire feature was restored using the MTI Restore system, to remove thousands of instances of dirt, debris, and scratches. The sound was mastered at 24-bit from several 35mm optical soundtrack print. The Dolby Digital 1.0 signal will de directed to the center channel on 5.1-channel sound systems, but some viewers may prefer to switch to two-channel playback for a wider dispersal of the mono sound."
Cito DVDbeaver
"RE: The aspect ratio
The negative is 1.50:1.
The proper aspect ratio for projection of an 8 perf print would have been 1.96:1, as with most other Vista shows.
35mm prints would have been masked to approximately 1.55 and projected anywhere up to 1.85."
-
- Mensajes: 534
- Registrado: Sab 29 May, 2004 02:00
Pues quienes se hayan bajado el audio de Filmax se van a llevar un disgusto con esos 8 minutos de diferenciaMe temo que en este dvd de criterion sólo hay audio y subtítulos en inglés, con lo que queda reservado a los que entiendan la lengua de Shakespeare, nunca mejor dicho.
Esta versión dura 2h 38' 12", y es una versión íntegra para la que se tuvieron que tomar elementos fílmicos de diverso origen y caliad (ver abajo).

-
- Mensajes: 220
- Registrado: Mié 14 Ene, 2004 01:00
Pues de momento me bajo la dual del primer post (a pesar de la espectacular pinta que tiene el criterión ese, y que Shakespeare, es más Shakespeare en inglés). Deseaba tanto esta peli que tenía miedo de que me saliera una hernia en el órgano deseatorio... mil gracias. !Qué felicidad!
Un besote.
Un besote.
"ende" Santurce a Bilbaooooo
-
- Mensajes: 528
- Registrado: Sab 18 Dic, 2004 01:00
-
- Mensajes: 1022
- Registrado: Mié 30 Oct, 2002 01:00
- Ubicación: Gran Puñeta