Les Anges Du Péché (Robert Bresson, 1943) VOSI
-
- Mensajes: 362
- Registrado: Vie 17 Dic, 2004 01:00
Les Anges Du Péché (Robert Bresson, 1943) VOSI
“If you hear the word that ties you to another human being, do not listen to any others that follow—they are merely its echo.” As in Pickpocket (1959), in Les Anges Bresson traces the “long route” by which such a tie may lead to redemption. Anne-Marie's project of saving Thérèse, conceived before she even meets her, ultimately succeeds but only via a tortuous path: Thérèse's revenge for false imprisonment with real murder, Anne-Marie's disruption of and expulsion from her order, her alienation, even torment of Thérèse, and ultimately her own death. This route to Anne-Marie's saintly fulfilment and Thérèse's transformation passes through continually ambiguous terrain, in which will, destiny, and chance become indistinguishable, and in which saintliness and criminality not only work side by side but mingle: as Roland Barthes observes, “Throughout the film, we have felt that Good was not so separate from Evil, that between these two powers there were certain espousals, so to speak, which united them to the point of creating a homogenous substance, as in life itself.”
Thematically characteristic though it is, Les Anges remains unquestionably more conventional than Bresson's later work. It is talkier, more eloquent, than the later films, which tend to neutralize dialogue in favor of more specifically filmic rhetoric (elliptical editing, for example). In keeping with this, the acting style is also distant from Bresson's later requirements
However distant from his later work it may be, Les Anges du péché remains not only recognizably a Bresson film, but one of great power.
http://www.sensesofcinema.com/contents/ ... anges.html
Tamaño: 702 MB
Duracion: 01:26:15
Resolucion: 512x384
Bitrate video: 1068 Kbps
Bitrate audio: 65 Kbps
Subtitulos en ingles
Enlace:Les Anges Du Peche (Robert Bresson, 1943).avi
Thematically characteristic though it is, Les Anges remains unquestionably more conventional than Bresson's later work. It is talkier, more eloquent, than the later films, which tend to neutralize dialogue in favor of more specifically filmic rhetoric (elliptical editing, for example). In keeping with this, the acting style is also distant from Bresson's later requirements
However distant from his later work it may be, Les Anges du péché remains not only recognizably a Bresson film, but one of great power.
http://www.sensesofcinema.com/contents/ ... anges.html
Tamaño: 702 MB
Duracion: 01:26:15
Resolucion: 512x384
Bitrate video: 1068 Kbps
Bitrate audio: 65 Kbps
Subtitulos en ingles
Enlace:Les Anges Du Peche (Robert Bresson, 1943).avi
-
- Mensajes: 6128
- Registrado: Sab 11 Oct, 2003 02:00
- Ubicación: El Páramo del Espanto
-
- Mensajes: 5341
- Registrado: Dom 11 Abr, 2004 02:00
- Ubicación: Junto al rio, con Wang Wei
-
- Mensajes: 567
- Registrado: Vie 17 Sep, 2004 02:00
-
- Mensajes: 362
- Registrado: Vie 17 Dic, 2004 01:00
-
- Mensajes: 1133
- Registrado: Sab 22 Nov, 2003 01:00
- Ubicación: a lost city in the south of china
-
- Mensajes: 616
- Registrado: Jue 09 Sep, 2004 02:00
- Ubicación: Navegando en mi limonero
-
- Mensajes: 5341
- Registrado: Dom 11 Abr, 2004 02:00
- Ubicación: Junto al rio, con Wang Wei
En una entrevista publicada en Cahiers de Cinema (Nº 136, junio de 1954) Luis Buñuel mostraba su fascinacion a André Bazin en una de las escenas mas recordadas de este film de la siguente manera:
Genio y figura...Andre Bazin: Sin embargo, un dia me dijo que gracias a denise tual habia podido ver Les anges de péché, de Robert Bresson, y que su recuerdo principal de esa pelicula era de una monja que le besaban los pies.
Luis Buñuel: ¡Ah, si! Una escena muy bonita y una pelicula muy buena.
A. B.: Quede un poco sorprendido porque no es precisamente esa imagen la que me parece mas caracteristica de Les anges du péché.
L. B.: Ya veo lo que quiere decir...en la practica, no soy en absoluto sadico ni masoquista. Solo lo soy de manera teorica, y solo acepto esos elementos como elementos de lucha y de violencia. Durante toda la pelicula de Bresson presenti algo que se anunciaba, que me atraia mucho, y de lo cual la escena final fue sin duda como una eclosion conmovedora. Por eso solo me acuerdo de que le besan los pies a una monja muerta. Pero, habiendo dicho esto, no me gusta besar los pies de las monjas muertas, ni los pies de las vacas verdes, ni ningun pie..Pero era como el afloramiento de ciertos sentimientos ocultos durante toda la pelicula.
-
- Mensajes: 139
- Registrado: Jue 12 Jun, 2003 02:00
- Ubicación: Valladolid
-
- Mensajes: 362
- Registrado: Vie 17 Dic, 2004 01:00
-
- Mensajes: 6128
- Registrado: Sab 11 Oct, 2003 02:00
- Ubicación: El Páramo del Espanto
-
- Mensajes: 5341
- Registrado: Dom 11 Abr, 2004 02:00
- Ubicación: Junto al rio, con Wang Wei
-
- Mensajes: 1394
- Registrado: Mié 15 Ene, 2003 01:00
- Ubicación: Bil, ba o biene?
-
- Mensajes: 5341
- Registrado: Dom 11 Abr, 2004 02:00
- Ubicación: Junto al rio, con Wang Wei
-
- Mensajes: 1394
- Registrado: Mié 15 Ene, 2003 01:00
- Ubicación: Bil, ba o biene?